Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Dumhuvud.

Av Edgar Charambleu - 8 oktober 2009 23:31

Hm.

Trött på att bli dömd nu. Folk som tror att de känner mig, för att jag antingen påminner om någon annan eller har en viss stil eller någonting jag gillar eller ogillar, vad det än kan vara som får folk att tro att jag passar in under en gemensam nämnare med en massa andra människor. Kan inte ens påstå att folk som känt mig flera år känner mig, jag är mer komplex än så.

Isåfall kan ni ju skita ner er hela högen.


Om jag klär mig i färgglada kläder, så säger det inte ett skit om hur jag är som person. Det kan betyda att jag är glad, eller att jag inte är glad men vill framstå som glad, eller så kanske jag bara fucking GILLAR färger? Om jag har rött hår så säger det inte ett förbannat skit om mig som person, annat än att jag antagligen tycker om färgen röd.

Om jag dricker tills jag tappar kontrollen så vet ni fortfarande inte ett förbannat jävla piss om mig, och för att jag har sår eller ärr så gissa vad? Det behöver inte betyda att jag har ett endaste jävla dugg gemensamt med NÅGON annan.

Så jävla trött på folk som försöker fackindela folk hit och dit pga alla möjliga anledningar, har du träffat en hiphopare, bög, gothare, invandrare eller vafan som helst så betyder det inte att du har träffat hela "gruppen" denne tillhör.

Varenda liten jävla skit är en helt egen individ, och jag tänker inte kasta bort tid på att leva ut någon annans normer när jag istället kan få vara mig själv - en helt totalt jävla unik människa, precis som alla andra.


Finns btw ingenting töntigare än folk som inte vågar vara på ett visst sätt, lyssna på en viss musik eller säga vad man Egentligen tycker för att man är rädd för att förknippas med någonting man inte vill förknippas med. Någon som är rädd att t.ex lyssna på MCR för att man inte vill förknippas med hysteriska fans, eller inte vågar bära smink som kille fast man tycker det är superfint, för man inte vill se emo ut eller vad det nu kan vara.

Då kan man ju inte vara så jävla trygg i sig själv om man är så rädd att bli dömd av vad folk ska tycka och tänka, som om det vore andras tankar och åsikter som definerar vem man är.


Så jag tänker fanimej inte sätta mig i något hörn någonstans och klä upp mig i kläder från samma avdelningar som mina bästa vänner bara för att, vägrar skämmas över att jag ibland älskar att se på barnprogram, att jag älskar 80talsmusik, att jag har ärr, att jag är bög, att mina föräldrar är alkoholister, att jag nästan jämt gråter till film, att jag är missnöjd med min kropp, vad fan som helst.

För om någon tror att han/hon känner mig baserat på denna information så kan ju denne person köra upp en kaktus i anus och kasta sig utför en klippa någonstans.


Fördomar är så jävla extremt motbjudande, så jävla korkat. Visst finns det de som eftersträvar att leva ut en stereotypiskt norm för att de är osäkra på sig själva, men dit hör jag inte till. Jag hör inte till någonting, jag är ingenting, jag är bara jag. No more, no less.

Att lära känna någon tar en helt livstid, man blir aldrig klar. Så egentligen kan man aldrig dra någon över en kam.

Så fan ta dig. Verkligen, du kan inte tänka längre än vad näsan sträcker sig. Jag tycker om intelligens hos andra människor, någonting du tydligen saknar.

Fan ta dig. Din jävla korkade, fula idiot.

 
 
Caspian

Caspian

9 oktober 2009 06:50

Stå på dig älsklingen min

http://cthinspo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Edgar Charambleu - 5 januari 2010 09:46

Världens ångestattack imorse, skrekgrät ned i kudden och fortsatte med min orytmiska panikattack inne i duschen. Det känns som att jag dör, hela tiden. Jag orkar inte mer, och jag vill inte ens. ...

Av Edgar Charambleu - 20 december 2009 20:04

Mor kom hem. Och visst blev hon arg och ledsen. Jävligt konstigt. Jag var nog naiv som trodde att jag gjorde ett bra jobb med lägenheten efter att ha städat och torkat golv, för det såg ju fortfarande långt ifrån bra ut. Det är dumt, samtidigt so...

Av Edgar Charambleu - 19 december 2009 17:47

Gårdagen blev vansinnig. Hade så otroligt kul, min lägenhet blev helt smockad med människor. Bjöd hem en random jag hittade i affären. Blev full, och hade sjukt svårt att hålla tassarna borta från fina killen. Han. Är. Sjukt. Fin. Som tur var...

Av Edgar Charambleu - 17 december 2009 06:42

Det är sådan grymt stor skillnad mellan teori och praktik. Man kan "vilja" så extremt mycket, men när det väl gäller så har man en massa spärrar som hindrar en, håller en tillbaka. Alla har väl någon gång tänkt att de vill göra någonting dumt, ut...

Av Edgar Charambleu - 16 december 2009 23:46

Underbar kväll idag. Var hemma hos exet. Han är hur underbar som helst. Av någon anledning gör det inte så värst ont att han inte tycker om mig på samma sätt som jag tycker om honom. Jag vet inte varför, kanske för att jag ändå vet att jag betyde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards