Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Edgar Charambleu - 1 oktober 2009 19:12

Idag har varit trevlig dag.

Skolan var rolig och sedan träffade jag psykologen, det var lite jobbigt, jag blev mest irriterad på henne. Hon förklarade saker för mig som antingen var helt uppenbara eller/och saker som hon redan sagt förut. Att jag inte kan ha för höga förväntingar på framtiden om jag forsätter supa/skada mig/undernära mig såhär, att jag kanske inte kommer finnas kvar så länge.

Allting hon sa var för mig likgiltigt eller bara irriterande. Försöker hon skrämma mig? Jag antar att jag borde vara rädd, men det enda som fyller mig är ointresse och tomhet.


Men sedan så mådde jag bra igen så fort jag lämnade byggnaden. Jag köpte några rakblad på färghandeln och blev förvånad över det låga priset, jämfört med de jag handlat tidigare. Utbrast ett "oj! bara så billigt!?" och han svarade något i stil med "haha, ja, vart går din smärtgräns?". Det kändes lite skojjigt ironiskt.

Sedan promenerade jag hem hela vägen istället för att ta bussen, det kändes bra att för en gångs skull röra på fläsket idag. Borde röra på mig mera, och det ska jag göra också. Synd bara att det är så pissigt kallt ute.


Jag har fastat hela dagen. Och efter halv nio ikväll är jag faktiskt förbjuden att stoppa i mig något mer, ty jag ska till läkaren imorgon och ta några prover, och då gäller fasta 12 timmar innan.

Jag SKA ta tillbaka kontrollen nu, jag är så jävla bottenlöst trött på denna rotlösa ångestfyllda tillvaro, jag saknar undervikt och ras. Pinnkropp klingar så mycket bättre än fläskberg.


Kärlek känns också bra. Idag känner jag mig stark, jag kan nog börja trivas som singel trots allt!

Nu ska jag passa på att ta en kopp te, medan det fortfarande är tillåtet. Fryser arslet av mig, inte bokstavligen tyvärr.


/Charambleu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards