Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Edgar Charambleu - 8 oktober 2009 23:31

Hm.

Trött på att bli dömd nu. Folk som tror att de känner mig, för att jag antingen påminner om någon annan eller har en viss stil eller någonting jag gillar eller ogillar, vad det än kan vara som får folk att tro att jag passar in under en gemensam nämnare med en massa andra människor. Kan inte ens påstå att folk som känt mig flera år känner mig, jag är mer komplex än så.

Isåfall kan ni ju skita ner er hela högen.


Om jag klär mig i färgglada kläder, så säger det inte ett skit om hur jag är som person. Det kan betyda att jag är glad, eller att jag inte är glad men vill framstå som glad, eller så kanske jag bara fucking GILLAR färger? Om jag har rött hår så säger det inte ett förbannat skit om mig som person, annat än att jag antagligen tycker om färgen röd.

Om jag dricker tills jag tappar kontrollen så vet ni fortfarande inte ett förbannat jävla piss om mig, och för att jag har sår eller ärr så gissa vad? Det behöver inte betyda att jag har ett endaste jävla dugg gemensamt med NÅGON annan.

Så jävla trött på folk som försöker fackindela folk hit och dit pga alla möjliga anledningar, har du träffat en hiphopare, bög, gothare, invandrare eller vafan som helst så betyder det inte att du har träffat hela "gruppen" denne tillhör.

Varenda liten jävla skit är en helt egen individ, och jag tänker inte kasta bort tid på att leva ut någon annans normer när jag istället kan få vara mig själv - en helt totalt jävla unik människa, precis som alla andra.


Finns btw ingenting töntigare än folk som inte vågar vara på ett visst sätt, lyssna på en viss musik eller säga vad man Egentligen tycker för att man är rädd för att förknippas med någonting man inte vill förknippas med. Någon som är rädd att t.ex lyssna på MCR för att man inte vill förknippas med hysteriska fans, eller inte vågar bära smink som kille fast man tycker det är superfint, för man inte vill se emo ut eller vad det nu kan vara.

Då kan man ju inte vara så jävla trygg i sig själv om man är så rädd att bli dömd av vad folk ska tycka och tänka, som om det vore andras tankar och åsikter som definerar vem man är.


Så jag tänker fanimej inte sätta mig i något hörn någonstans och klä upp mig i kläder från samma avdelningar som mina bästa vänner bara för att, vägrar skämmas över att jag ibland älskar att se på barnprogram, att jag älskar 80talsmusik, att jag har ärr, att jag är bög, att mina föräldrar är alkoholister, att jag nästan jämt gråter till film, att jag är missnöjd med min kropp, vad fan som helst.

För om någon tror att han/hon känner mig baserat på denna information så kan ju denne person köra upp en kaktus i anus och kasta sig utför en klippa någonstans.


Fördomar är så jävla extremt motbjudande, så jävla korkat. Visst finns det de som eftersträvar att leva ut en stereotypiskt norm för att de är osäkra på sig själva, men dit hör jag inte till. Jag hör inte till någonting, jag är ingenting, jag är bara jag. No more, no less.

Att lära känna någon tar en helt livstid, man blir aldrig klar. Så egentligen kan man aldrig dra någon över en kam.

Så fan ta dig. Verkligen, du kan inte tänka längre än vad näsan sträcker sig. Jag tycker om intelligens hos andra människor, någonting du tydligen saknar.

Fan ta dig. Din jävla korkade, fula idiot.

Av Edgar Charambleu - 8 oktober 2009 23:16

Har haft världens toppendag idag. Vaknade upp på helt rätt sida och kände mig som kung över världen, klarade av skolan finfint.
Träffade min tokdoktor, ska ta ett uppehåll nu för vi båda anser att jag mår mycket bättre, och det känns supernice :) Känns som att jag äntligen börjar ta tag i saker - och mig själv - på allvar.

Sedan gick jag runt på stan med Matilda. Råkade på något otäckt vis hamna bland en stor skara emoungar, då vi hade en vän som stod i röran. De var ungefär så jobbiga som jag kom ihåg dem, random folk kom fram och skulle krama mig för att jag hade söta kläder, och tiggde både pengar, cigg och godis. Det är lite kul att vara dryg ibland.

"Har du en cigg?"
"Inte till dig" *blåsa rök i ansiktet på*

Nej. Jobbiga ungar, som tror att social kompetens går ut på att prata så mycket som möjligt, högst av alla, när de egentligen inte förmedlar ett piss. Hur kan man prata så mycket utan att egentligen inte säga någonting alls?
Jag föredrar blyga människor då.

Jaja. Var på gaycafé ikväll. Kul, hade saknat Erik!
Ooooooch, jag har tråkigt nu. Jag vill gå på fest. Har inte varit festsugen på 100 år, men nu börjar det vakna till liv litegrann känner jag.
Nästa månad ska jag försöka att ta mig till Örebro :D Skoj, vill träffa nytt folk, komma bort från den här hålan, om så bara för en dag.


och nu hände någonting som fick mitt hjärta att ta ett stort skutt.


Cheerio!~

Av Edgar Charambleu - 8 oktober 2009 13:20

Ladida.

Sitter i skolan. Och här ska jag sitta tills jag slutar (makes sense, doesn't it?). Vill säga efter denna lektion med valfritt arbete. Som är 2 timmar lång. Och jag har inget att göra. Iz tråkigt.


Har en glad dag idag, vaknade morgonpigg och tjoho, klätt mig som en knarkad treåring ungefär, för det är lite så jag känner mig idag.

Efter att jag slutat skolan blire tokdoktorn. Sedan så ska jag på gaycafé med vänner. Wopidoo!~~ Saknat Erik ju.


Nu måste jag stoppa undan pengar till sprit. Kommer ha råd med två vodkor, men, that'll do.

Känner mig fattig. Som alltid. Jag vill ha ett jobb. Kan fnaska. Horbög. Fast, vem fan köper horor egentligen? Och fula sådana dessutom? Pfft.

Rädda mig härifråååån.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards