Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Spark i skrevet.

Av Edgar Charambleu - 10 december 2009 13:01

Att vakna imorse var lika behagligt som en spark i skrevet. Min första tanke var att det vore en lättnad att få vara död, så jag slipper leva.

Mor tjatade och gnatade litegrann. Såg nya sår på mig där jag låg helt groggy och ej beredd på att täcka mig.

Så nu har hon vädjat och bett, om att jag ska göra någonting annat, gå en promenad i natten, se en film, annars blir det att åka till psyk och skaffa andra ångestdämpande preparat som är starkare än atarax, göra utredningar eller lägga in mig.

Jag blir mest frustrerad bara, jag bryr mig ju inte, det handlar inte om att jag inte känner "åh, men jag förtjänar inte bättre ändå", eller något sådant, jag bara bryr mig inte helt enkelt. Varför avstå från någonting när jag inte, på något endaste plan, bryr mig om konsekvenserna längre?

Ångest som uppstår från att omvärlden förväntar sig att jag ska leva, kämpa aktivt för att fungera i samhället vilket väl i grund och botten handlar om att man ska kunna hålla sig själv vid liv, denna motivation saknar jag helt. Jag vill helst bara ligga i min säng och sova bort hela livet just nu.

Allting känns bara så meningslöst och avlägset, som att ingenting egentligen berör mig, som att jag inte vill ha med det att göra.


Denna vecka har jag inte träffat några vänner alls, slog det mig just. Och jag har inte känt mig särskilt ensam alls, konstigt nog, jag som brukar vara så överdrivet needy.. nu är det bara skönt att få vara ensam.

Fast ska träffa min granne idag, så det bli nog lite mysigt iaf.


Pratade just med min lärare i telefon också. Han är snäll och helt underbart förstående egentligen. Han sa att han inte tyckte att jag skulle behöva känna mig pressad eller tvingad till att gå till skolan om hela kroppen skriker nej, och att jag borde ta hand om mig själv, och att det ändå är så kort tid tills lovet och att det ändå inte blir så mycket att göra sista veckan, och att eftersom jag ändå inte gör så speciellt mycket (läs: ingenting) när jag närvarar så kan jag ändå vara hemma och ladda batterierna.

Så ska prata med mor sen, och se vad hon säger, sen prata med min läkare. En sjukskriven vecka borde ju inte vara så knepigt.. men gud vad skönt att känna att jag slipper pressen på mig en vecka ändå, och sen pusta ut under lovet också. Sen kanske jag på något fantastiskt vis faktiskt känner mig bättre också, och kan börja ta lite nya tag.

Eller nått.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Edgar Charambleu - 5 januari 2010 09:46

Världens ångestattack imorse, skrekgrät ned i kudden och fortsatte med min orytmiska panikattack inne i duschen. Det känns som att jag dör, hela tiden. Jag orkar inte mer, och jag vill inte ens. ...

Av Edgar Charambleu - 20 december 2009 20:04

Mor kom hem. Och visst blev hon arg och ledsen. Jävligt konstigt. Jag var nog naiv som trodde att jag gjorde ett bra jobb med lägenheten efter att ha städat och torkat golv, för det såg ju fortfarande långt ifrån bra ut. Det är dumt, samtidigt so...

Av Edgar Charambleu - 19 december 2009 17:47

Gårdagen blev vansinnig. Hade så otroligt kul, min lägenhet blev helt smockad med människor. Bjöd hem en random jag hittade i affären. Blev full, och hade sjukt svårt att hålla tassarna borta från fina killen. Han. Är. Sjukt. Fin. Som tur var...

Av Edgar Charambleu - 17 december 2009 06:42

Det är sådan grymt stor skillnad mellan teori och praktik. Man kan "vilja" så extremt mycket, men när det väl gäller så har man en massa spärrar som hindrar en, håller en tillbaka. Alla har väl någon gång tänkt att de vill göra någonting dumt, ut...

Av Edgar Charambleu - 16 december 2009 23:46

Underbar kväll idag. Var hemma hos exet. Han är hur underbar som helst. Av någon anledning gör det inte så värst ont att han inte tycker om mig på samma sätt som jag tycker om honom. Jag vet inte varför, kanske för att jag ändå vet att jag betyde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards